Rohanás, mókuskerék – erről szólnak a mindennapok. Tudom, te is sokszor stresszes, frusztrált vagy, miközben szeretnél helyt állni mindig mindenhol. Hogyan tudod megélni a pillanatot, ha sosem állsz meg elmélyülni, mert nincs rá időd igazán? Hogyan csináld? Ehhez hoztam egy egyperces gyakorlatot! 

ÉLD MEG A PILLANATOT – 4 LÉPÉSES GYAKORLAT

 

Sok anyuka panaszkodik arról, hogy milyen nehéz megteremteni az egyensúlyt a napi rohanásban. Sokan érzik, hogy nincs idő a csalájukra: gyermekükre, párjukra, önmagukra.

Egy valamit fontos tisztázni!

A körülményeink sok esetben adottak, amire azonban befolyásunk van, az a hozzáállásunk, a szemléletmódunk. És ezek formálhatók!

Az órák száma adott, mindenkinek 24 óra áll rendelkezésére, rajtad múlik, mit hozol ki belőle!

 

MINDFUL SZEMLÉLET

Divatos lett manapság a mindfulness, ami segít az elmélyülésben, a bennünk zajló folyamatok tudatosításában. 

Mégis, sokan csak rohannak előre, darálnak, sodródnak az árral, észre sem veszik, hogy mi zajlik körülöttük és legfőképpen, hogy mi zajlik bennük! Ez pedig ahhoz vezet, hogy csak nő bennük a  belső feszültség, szorongás, frusztráció.

Végezd el ezt a  gyakorlatot, ami négy lépésben segíthet neked abban, hogy jobban tudj befelé figyelni.

 

1. LÉPÉS – STOP: MEGÁLLÁS

Állj meg egy pillanatra (fizikailag is), hagyd abba amit csinálsz. Ha most arra gondolsz,, hogy ez neked nem fog magadtól eszedbe jutni a napi rohanásban, akkor állíts be egy időzítőt, ami óránként-kétóránként figyelmeztet, hogy végezd el ezt a feladatot.

A lényeg a rendszeresség: ne egyszeri fellángolás legyen, hiszen ez a technika is csak akkor eredményes, ha rendszeresen használod!

 

2. LÉPÉS – HALLGASS!

Tedd fel magadnak a kérdés:

  • Mit hallok most?
  • Milyen hangok, zajok vesznek körül (beszéd, zene, madárcsicsergés, autózúgás, fúr a szomszéd) ebben a pillanatban?
  • Milyen a hangerő? 

 

3. LÉPÉS – LÁSS!

Állj meg és láss! Ne csak nézz, lásd is, mi zajlik körülötted!

  • Kik vesznek körül?
  • Mit csinálnak?
  • Milyen események zajlanak éppen? 

 

4. LÉPÉS – ÉREZZ!

Tedd fel magadnak a kérdést! Milyen érzéseket kelt bennem, amit hallok?

Teljesen más hatása van ránk, a lelkünkre pl  a gyermekünk éneke, mint amikor a gyerekeink veszekszenek igaz? A téged körülvevő hangok tudatosítása segít, hogy éld meg a pillanatot!

Milyen érzéseket kelt benned, amit látsz?

Békésen játszanak a gyermekeid körülötted és túlcsordul a szíved a látványtól?

Vagy a mosatlant veszed észre a konyhában és rögtön ideges leszel, mert tudod, hogy azzal még foglalkoznod kell?

Ha az órára nézel és pl. fél ötöt mutat, akkor mi ugrik be? De jó, már fél öt van, mindjárt kezdődik az esti műszak, aztán hamarosan elcsendesednek a gyerekek és végre lesz egy kis nyugi, hogy le tudjak ülni? Vagy azt gondolod:  de jó, ma is milyen tartalmasan telt a napunk, sok élményt szeretünk ma is együtt?

Érdemes mindig tudatosítani, milyen érzések, gondolatok támadnak benned a külső világ érzékelés a kapcsán! Ez 4. lépés jelenti az elmélyülést, a befelé figyelést. Segít, hogy éld meg a pillanatot, amelynek része vagy. 

 

LÉPJ TOVÁBB!

Végezd el naponta többször ezt a gyakorlatot és figyelj arra, hogy ha tudatosítod magadban a pillanatot, akkor tegyél is azért, hogy ne maradjanak benned negatív érzések, gondolatok. 

Ha valami nem tetszik: feszültséget,, frusztrációt, félelmet kelt benned, lépj tovább és gondolkodj el azon, mi tudnál tenni azért, hogy csökkentsd ezeket negatív energiákat! Gyakorlással meg tudod változtatni a személetmódodat. Tedd fel magadnak a kérdést olykor, ma minek tudok örülni

 

Én azt szeretem ebben a gyakorlatban, hogy bárhol, bármikor elvégezhető, semmi különleges “hozzávaló” nem szükséges, hogy gyakorold. Próbáld ki te is! Köszönöm, ha megosztod a bejegyzést, hogy másokhoz is eljusson ez a mélyítő technika!

Tarts velem a következő LAZULJ ANYU TANFOLYAMON, ahol további gyakorlatokat tanulsz, ami segít levezetni a stresszt és megtanít kezelni a dühödet!

%d blogger ezt szereti: