fbpx

Hatékonyság home office-ban – Andrea története

hatékonyság home office-ban

A hatékonyság home office-ban mindig sokkal nagyobb kihívás, mint amikor előre meghatározott időpontban megjelenünk előre meghatározott helyen és ott az előre meghatározott munkát végezzük.

Egy 2021-es KSH felmérés szerint 2021-ben a járvány kitörését követően 5-ször annyi munkavállaló dolgozott home office-ban, mint egy évvel korábban.
A home office biztosítja a gazdaság zavartalan működését és csökkenti a társas érintkezések számát, ugyanakkor rendkívül nehéz volt ez az átállás sokak számára…. és sokan ma is küzdenek vele.
 Vajon hogyan lehet valóban hatékonyan dolgozni home-office-ban? A bejegyzésben ehhez szeretnék segítséget nyújtani – egy esettanulmány példáján keresztül.
Amint látni fogod a vélelmezett hatékonysághiány hátterében sok esetben más tényezők is állhatnak! Érdemes ezeket azonosítani és ezeken is dolgozni, ha a produktivitásodat szeretnéd javítani!

HATÉKONYSÁG HOME OFFICE-BAN

 

ESETTANULMÁNY 

Andrea kétgyermekes vállalkozó édesanya, az ő példáján keresztül mutatom be, hogyan lehet javítani az időbeosztáson és a hatékonyságon home office-ban.
„A munkában a célorientáltság, priorizálás, hatékonyabb feladatkezelés illetve a magánéletben pedig az egyensúly, tervezés, prioritások tisztázásával kapcsolatban kerestem meg Katát.
A konzultációk során Kata fókuszáltsága, a megoldás irányába való terelése és lényegretörő kérdései nagyon hatékonyan segítettek abban, hogy az elakadásaimat feloldjuk.
Jellemző rám, hogy a probléma meghatározása után szétaprózódom és elveszek a részletekben, esetleg annyira túlbonyolítom, hogy nem is jutok a végére, mert célt vesztek.
Katával nagyon hamar elkezdünk azokon a pontokon dolgozni, amit én eredetileg megfogalmaztam, mint például a hatékonyság növelése.

CÉL MEGHATÁROZÁSA: HATÉKONYSÁG HOME OFFICE-BAN

hatékonyság home office-banÁtbeszéltünk két fő területet, amin aztán elkezdtem dolgozni az ülések között.  Ez volt a munka eredményességéhez vezető legfőbb 3 irány (prioritás) és a hozzá vezető utak meghatározása, beütemezése a napi munkába.
Illetve ezeknek a feladatoknak a részletes lebontása az ún. ’következő lépés’ szintig.
Ennél a prioritási sorrend megtartásánál az volt a legfontosabb, hogy semmi ne térítsen le az útról, tartsam a fókuszt a mindennapok ad hoc felmerülő feladatai ellenére. Így el is érkeztünk egy másik fontos területhez: naponta, kívülről beözönlő feladatok feldolgozása.
A feladatkövető rendszeren fejlesztettünk, találtam egy számomra tökéletes applikációt, a teuxdeux rendszert. Ebben tudom követni a felmerülő feladatokat az Eisenhower mátrix alapján külön oszlopokban. Majd ezekből a kategóriákból választom ki az adott heti feladatokat, akár napokra ütemezve.
Ami még segítség a hatékonyságban, az az, hogy tömbösítve haladjak a munkákkal, esetleg időkorlátot beállítva, illetve a „big rock”- al kezdjem minden napomat.
Ennek a rendszernek a kialakítása után tovább bogoztuk a szálakat. Megnéztük, hogy ezután hogy telnek a munkanapok és biztosan a hatékonyság-e a legfőbb fejlesztendő terület. Kata hamar rávilágított arra, hogy a jelenlegi „több lovat egy fenékkel” helyzetemben egyáltalán nem reális elvárásokat támasztok magam felé.
A munkában és a magánéletben is jellemző, hogy irreális célokat tűzök ki, majd ha nem érem el, elégedetlen vagyok magammal szemben.

 

TEVÉKENYSÉGNAPLÓ VEZETÉSE

Így jutottunk el részletes naplózáshoz (legalább 1 hétig), amiből hamar kiderült, hogy a saját munkámra, amiben látványos eredményeket szeretnék elérni, a munkaidőm 20%-a áll rendelkezésre. Ezen a ponton három irány van előttem.

Vagy elfogadom, hogy ennyi idő alatt képtelenség igazi eredményt elérni, vagy a prioritások módosítása alapján teljesen le kell csökkentenem a ’nem saját területemhez’ tartozó adminisztratív munkákat.

Vagy a 3. lehetőség, hogy kiállok magamért és túlórázás esetén egyeztetem a főnökömmel, akkor tudok túlórázni, ha a túlóráimat kifizeti a munkáltató. Ennek a területnek az átbeszélése során derítettünk  fényt Katával arra, hogy a munkában és a magánéletben is jellemző, hogy az extra erőfeszítéseimet mindenki természetesnek veszi. Ez abból adódik, hogy én egy ideig „csendben” és lelkesen teszem a dolgom.

Aztán van egy pont, amikor észbe kapok és ekkor jön a frusztráció, konfliktus. A cél az lenne, hogy ezt sokkal hamarabb tudatosítsam és asszertívan kommunikáljam a környezetem felé.

Ami pedig a magas elvárásaimra és elégedetlenségemre megoldás lenne, az az, hogy napi szinten jegyezzem le, hogy miben haladtam előre, mi ment jól és igenis dicsérjem meg magam. Nem csak a munkában, hanem a magánéletben is.

EREDMÉNYEINK

Összefoglalva: kitisztult a kép, egyrészt magával a munkafolyamattal kapcsolatban, illetve fontos önismereti terület is előtérbe került: elismerjem az érdemeimet és amikor többet adnék bele egy-egy területbe, mint ami reális, akkor legyen egy jelzőlámpám, hogy ki kell állnom magamért és ne engedjem, hogy a környezetem természetesnek vegye a jószándékú erőfeszítéseimet.

Köszönöm Katának a lényegretörő, empatikus, magas szakmai színvonalú segítségét.”

 

Ha szeretnél velem dolgozni időbeosztásod és hatékonyságod javításán, nézd meg, hogyan tudunk dolgozni az  Idővarázs Tanfolyamon. 

A szerzőről

Domokos Kata vagyok, Life,- business és karriercoachként, üzleti mentorként  2016 óta segítem női ügyfeleimet abban, hogy megteremtsék azt az életet, amire vágynak.

Hiszem, hogy lehetséges kiteljesedni, felszabadultan élni elfoglalt nőként – család, munka mellett is!

Abban támogatom ügyfeleimet, hogy megteremtsék az egyensúlyt az életszerepeik között és ne kelljen választaniuk aközött, hogy jó anyák, jó társak vagy épp jó munkaerők legyenek. Hiszen mind arra vágyunk, hogy teljes életet élhessünk!

Szívügyemnek tekintem, hogy ezen az úton segítsem a hozzám fordulókat:  online tanfolyamokon, előfizetői klubomban, egyéni konzultációk, csoportos workshopok és elóadások keretében támogatom a tudatos nőket abban, hogy elérjék a vágyott céljaikat és kiteljesedhessenek életükben.

LETÖLTHETŐ ÚTMUTATÓ A HATÉKONY IDŐGAZDÁLKODÁSHOZ

LETÖLTHETŐ ÚTMUTATÓ 15 LÉPÉS ANYÁKNAK A LELKI EGYENSÚLYÉRT

Milyen témák érdekelnek? Válassz kategóriát!

MARADJ VELEM!

Heti hírlevél stresszkezelés, időbeosztás, asszertív kommunikáció témában. AJÁNDÉK minden feliratkozónak: 

10 DB TERVEZŐ A SZERVEZETTEBB MINDENNAPOKHOZ

%d bloggers like this: