Nr. 1 kérdés: hogyan legyél türelmes anya? Az egyik leggyakoribb, lelkünket marcangoló önvád oka ugyanis édesanyaként, hogy nem tudunk mindig minden pillanatban Buddha nyugalmával hozzáállni a rázós szituációkhoz.

Jó ha tudod, hogy nem vagy egyedül!

Néha mindannyian azt érezzük, hogy nincs elég türelmünk a mindennapokhoz, a gyermekeinkhez, az előttünk álló feladatokhoz. Mégis milyen eszközökhöz nyúlhatsz akkor, ha változtatni akarsz?

A mai blogbejegyzés abban segít, hogyan legyél türelmes anya. 
Hozz tollat és papírt, mert egy gyakolatot is elvégzünk! 

HOGYAN LEGYÉL TÜRELMES ANYA? 

 

Ne emészd magad, ha neked sem válik be  a 10-ig számolás, amikor már pattanásig feszültek az idegeid. Nekem sem működik be és jól tudom, hogy vagyunk ezzel így még páran.

Az igazán fontos lépés az, amikor ezt felismered és elismered. A következő lépés pedig, hogy itt  nem állsz meg itt, ennél a pontnál széttárt karokkal. Állj neki és addig keress-kutass, amíg megleled azt a saját módszert, ami neked is segít majd abban, hogy hogyan legyél türelmes anya.

 

ÍRJUNK 2 LISTÁT!

 

1. AZONNAL BEVETHETŐ ESZkÖZÖK

Első körben gyűjts össze minél több ötletet, amit megpróbálsz bevetni és adsz neki esélyt (magyarul szimpatikus számodra), hogy a te azonnal bevethető eszközöd legyen a rázós helyzetekben.

Csak néhány példa:

  • próbáld a 10-ig számolást
  • vegyél nagy levegőt, többször egymás után
  • ismételgess egy mantrát (oké, megoldom, minden ok, nézzük hogyan lehetne, nyugodt maradok, higgadt vagyok) 
  • végezz pár kar és vállkörzést
  • ugrálj helyben
  • énekelj
  • fütyülj
  • igyál meg egy pohár vizet, teát
  • mosd meg az arcod
  • lépj ki a szituációból (miután a gyermekedet biztonságba helyezted)
  • tépkedj papírt
  • püfölj bele a párnába

Tudod folytatni a sort? Mi jut még eszedbe? 

A feladat pedig a következő. Kezdd el ezeket a módszereket a gyakorlatban kipróbálni, letesztelni. Mi az, ami neked működik, beválik és segít abban, hogyan legyél türelmes anya.

 

2. MIT TESZEL RENDSZERESEN A STRESSZ LEVEZETÉSÉRT?

hogyan legyél türelmes anyaA másik listába gyűjts össze olyan tevékenységeket, elfoglaltságokat amelyek segítenek megteremteni és szinten tartani a lelki egyensúlyodat. Pl.

  • felnőtt színező
  • olvasás
  • futás
  • forró fürdő
  • felhívni a barátnődet
  • stb. szedj össze minél több anyatöltő dolgot

Figyelj arra, hogy minden egyes nap törődj magaddal és foglalkozz ezekkel a tevékenységekkel valamennyit. Sokkal türelmesebb tudsz maradni feszült helyzetekben, ha te alapjáraton kiegyenesúlyzottt vagy és nem idegből mész bele a helyzetbe.

Itt írtam az én kedvenc módszereimről.

További cikkek, hogyan légy türelmesebb anya:

Hogyan legyél türelmesebb szülő 1.

Hogyan legyél türelmesebb szülő 2. 

AZ ANYATÖLTŐ YOUTUBE CSATORNÁT ITT TALÁLOD! 

%d blogger ezt szereti: