A jobb időbeosztás gyerek mellett sok édesanyának okoz fejtörést. Ebben a bejegyzésben szeretnék neked megmutatni egy sikertörténetet, egy utat, amit egy időzavaros anyuka járt végig. Hogyan is lehet jól működő időbeosztást kialakítani a gyerekzsivajos napokon? Erről szól ez az esettanulmány. Mónika történetét mutatom be.
JOBB IDŐBEOSZTÁS GYEREK MELLETT
KIINDULÁSI HELYZET
Mónika első kisfiával van otthon, aki most 10 hónapos. Úgy érezte, a kisfia mellett nincs ideje arra, hogy rendben tartsa a lakást, hogy háztartást vezessen, örökös dilemmája volt, hogy mikor főzzön pl. Ráadásul van egy kertjük is.
Nehézséget jelent számára, hogy a kisfia mellett kell feküdnie, amikor alszik napközben, ezért a gyermek alvásidejében sem tud haladni semmivel.
Mónika nyelvvizsgára készül, erre is szeretne tanulni.
A férje, amikor munkából hazaér megy is ki a kertbe, annyi a tennivaló, tehát nem működött az sem, hogy este rábízza a kicsit, hogy addig főzzön pl.
Noha apósáék közel laknak, Mónika nem szívesen kéri meg anyósát, hogy vigyázzon a kicsire, mert úgy érzi, anyósa túlságosan beleszól a gyerekgondozási kérdésekbe. Nincsenek egy hullámhosszon.
Néha az édesanyja elutazik hozzájuk egy-egy napra, akkor ketten próbálják felszámolni az őskáoszt.
Mónika nyár elején úgy döntött, belevág a 10 hetes Idővarázs Tanfolyamba. Mi ez a tanfolyam? IDE KATTINTS!
AZ ELSŐ EREDMÉNYEK
Mónika visszajelzése, a 4. héten arról, hogy haladt a tanfolyami anyagokkal:
TERVEZÉS
A KONZULTÁCIÓK
- A közös munka során feltérképeztük, melyek azok a tevékenységek, amikkel nem halad, amelyeknél szüksége lenne plusz időre.
- Kiderült, hogy a vasalást mindig csak halogatja. Kidolgoztunk közösen egy haditervet arra, hogy ezt a nemszeretem teendőjét fel tudja számolni.
- Mónika elkötelezte magát amellett, hogy az időrablók kiiktatására időzítőt fog használni, így maximum 10 percet tud „görgetni” és abba kell hagynia a közösségi médiafelületeken is a kalandozást.
- Elkezdtük a napi tervezést bevezetni és megnéztük, mennyire tud haladni a kitűzött feladatadaggal. Ha sok volt, akkor át kellett gondolni, valójában mi is fér bele egy napba. Meghatároztuk, mik azok a dolgok amiket tud akkor végezni, ha a kisfia ébren van, s mi az, amit akkor tud csinálni, amikor mellette kell feküdnie, mikor alszik.
- A napi tervezés mellett összeszedtük azokat a projekteket, amelyekre Mónika még a napi kötelezőn túl időt szeretne fordítani és megnéztük, hogyan tudja ezeket napi szinten beépíteni az időbeosztásába.
EREDMÉNYEK
- Kivasalta a nagy kupac ruhát, amit korábban felhalmozott.
- Tanulja az angolt.
- Teendőit heti rugalmas tervezéssel bontja napi feladatokra.
- Visszaszorította az időrablóit.
- Tud segítséget kérni, a kamratakarításban édesanyja segített legutóbb neki.
- Tökéletesre törekvés helyett a realitások talaján marad és elfogadja, hogy vannak könnyebb és nehezebb napok, ezért kevésbé stresszel rá arra, ha borulnak a tervei.
- Megtanult újratervezni.