A jobb időbeosztás gyerek mellett sok édesanyának okoz fejtörést. Ebben a bejegyzésben szeretnék neked megmutatni egy sikertörténetet, egy utat, amit egy időzavaros anyuka járt végig. Hogyan is lehet jól működő időbeosztást kialakítani a gyerekzsivajos napokon? Erről szól ez az esettanulmány. Mónika történetét mutatom be.

JOBB IDŐBEOSZTÁS GYEREK MELLETT

 

KIINDULÁSI HELYZET

Mónika első kisfiával van otthon, aki most 10 hónapos.  Úgy érezte, a kisfia mellett nincs ideje arra, hogy rendben tartsa a lakást, hogy háztartást vezessen, örökös dilemmája volt, hogy mikor főzzön pl. Ráadásul van egy kertjük is. 

Nehézséget jelent számára, hogy a kisfia mellett kell feküdnie, amikor alszik napközben, ezért a gyermek  alvásidejében sem tud haladni semmivel.

Mónika nyelvvizsgára készül, erre is szeretne tanulni.

A férje, amikor munkából hazaér megy is ki a kertbe, annyi a tennivaló, tehát nem működött az sem, hogy este rábízza a kicsit, hogy addig főzzön pl. 

Noha apósáék közel laknak, Mónika nem szívesen kéri meg anyósát, hogy vigyázzon a kicsire, mert úgy érzi, anyósa túlságosan beleszól a gyerekgondozási kérdésekbe. Nincsenek egy hullámhosszon. 

Néha az édesanyja elutazik hozzájuk egy-egy napra, akkor ketten próbálják felszámolni az őskáoszt. 

Mónika nyár elején úgy döntött, belevág a 10 hetes Idővarázs Tanfolyamba. Mi ez a tanfolyam? IDE KATTINTS!

 

AZ ELSŐ EREDMÉNYEK

Mónika visszajelzése, a 4. héten arról, hogy haladt a tanfolyami anyagokkal: 

“A napi tevékenységeimet kézzel írva vezettem egy kis füzetben. Az eredménye ennek a feladatnak az volt, hogy még jobban ledöbbenve lássam, amit eddig is tudtam, hogy mennyire kifolyik az idő a kezemből, milyen sok az elvesztegetett időm.
A 3. heti anyagot is feldolgoztam már és tudatosan próbálom alkalmazni, habár még sok mindenen van javítani való. Pl. a közösségi oldalak megnézését még szigorúbban be kell szabályoznom, még mindig észrevétlenül sok idő úszik el ott.
Viszont ennek ellenére elkezdtem tudatosan alkalmazni az üresjáratokra. Pl. amíg a kisfiam alszik, de nem tudok mellőle felkelni, tanulással töltöm az időt (angol felsőfokú nyelvvizsgára készülök és most már tanári segítséget is igénybeveszek. Íígy nem tudok úgy halogatni, be vagyok szabályozva – ez már a 4. heti feladathoz is kapcsolódik).
A párhuzamos tevékenységeket is elkezdtem tudatosan alkalmazni, itt a házimunka (mosogatás, vasalás, főzés) közbeni hanganyag hallgatást csinálom (nyelvvizsgára készülés szintén).
Próbálok minél több ilyesmit alkalmazni, bevezetni, hogy hatékonyabb legyek.
Van egy tevékenységem, ami nem tudom, hogy life hackingnek tekinthető-e. Az a lényege, hogy naponta 2x (reggel és este) 2-2 percig időzítő használatával egy-egy kritikus ponton (pl. előszobaasztal, íróasztal) pakolászok, selejtezek, így rend lesz azokon a helyeken, de mégsem töltök vele sok időt.

TERVEZÉS

A 4. heti anyag is nagyon tetszik, most ezzel foglalkozom épp, és a heti tervezéses anyag is nagyon jó. Annyira aktuális nekem most mindez és én szeretek tervezni, még ha borul is minden sokszor, de szeretem a kereteket és nemvagyok egy nagyon spontán ember ez is biztos.
Gyűrűs kalendáriumokat használok tervezéshez. Van egy A5-ös itthonra és a Personal a naptárral, ami a táskámba is belefér. Ráadásul ezzel a kreatív hobbimnak is hódolhatok a funkción kívül, scrapbook technikával borítók készítése az egyes kategóriáimhoz, naptárdíszítés, stb. Ez is egy énidő, hobbi, amire szeretnék időt szakítani és bevezetni. Plusz a sport, tornázás,ami már nagyon hiányzik. 
Most azon dolgozom, hogy egyensúlyba hozzam az anya, a társ, a háziasszony és az ÉN szerepeim. Ezek élveznek fő prioritást, utána a családom és a barátok, de ha már az első négy egyensúlyban lesz nagyjából, akkor boldog ember leszek. Habár most már egyre jobban megy ez is, a depresszióm rengeteget javult, már már mondhatom, hogy el is múlt. 🙂 És ebben nagy szerepe van az iránymutatásaidnak, amit nagyon nagyon köszönök! 🙂 “

A KONZULTÁCIÓK

Mónika igénybe vette a tanfolyamhoz járó 3 konzultációs alkalmat is. 
  1. A közös munka során feltérképeztük, melyek azok a tevékenységek, amikkel nem halad, amelyeknél szüksége lenne plusz időre. 
  2. Kiderült, hogy a vasalást mindig csak halogatja. Kidolgoztunk közösen egy haditervet arra, hogy ezt a nemszeretem teendőjét fel tudja számolni.
  3. Mónika elkötelezte magát amellett, hogy az időrablók kiiktatására időzítőt fog használni, így maximum 10 percet tud “görgetni” és abba kell hagynia a közösségi médiafelületeken is a kalandozást. 
  4. Elkezdtük a napi tervezést bevezetni és megnéztük, mennyire tud haladni a kitűzött feladatadaggal. Ha sok volt, akkor át kellett gondolni, valójában mi is fér bele egy napba. Meghatároztuk, mik azok a dolgok amiket tud akkor végezni, ha a kisfia ébren van, s mi az, amit akkor tud csinálni, amikor mellette kell feküdnie, mikor alszik. 
  5. A napi tervezés mellett összeszedtük azokat a projekteket, amelyekre Mónika még a napi kötelezőn túl időt szeretne fordítani és megnéztük, hogyan tudja ezeket napi szinten beépíteni az időbeosztásába. 

EREDMÉNYEK

Mónika:
  1. Kivasalta a nagy kupac ruhát, amit korábban felhalmozott. 
  2. Tanulja az angolt.
  3. Teendőit heti rugalmas tervezéssel bontja napi feladatokra.
  4. Visszaszorította az időrablóit.
  5. Tud segítséget kérni, a kamratakarításban édesanyja segített legutóbb neki. 
  6. Tökéletesre törekvés helyett a realitások talaján marad és elfogadja, hogy vannak könnyebb és nehezebb napok, ezért kevésbé stresszel rá arra, ha borulnak a tervei.
  7. Megtanult újratervezni. 
Ha te is szeretnéd kézbe venni a dolgokat és jól működő időbeosztást kialakítani a mindennapokban, jelentkezz az idén utoljára induló 10 hetes online Idővarázs Tanfolyamra. IDE KATTINTS! 
%d blogger ezt szereti: