Az időgazdálkodási nehézségek felszámolása sok édesanya számára igazi kihívás. Éppen ezért gondoltam, hogy megosztok a blogon egy sikertörténetet, amit ügyfelemmel, Nikivel értünk el a közös munkánk eredményeként.

Niki két kisfiú anyukája. Úgy érezte, hogy nem tudja jól beosztani a napjait a gyermekei mellett. Zavarta, hogy nem jutott ideje fontos dolgokra, nem tudott igazán egy jól működő rendszert kialakítani az életükben. Egyszerűen kifolyt az idő a kezéből. 

A közös munka nyomán, ma már Niki úgy szervezi a mindennapokat, hogy abban minden, számára lényeges személynek és tevékenységnek külön dedikált idősávja van, beleértve önmagát is! 🙂 De hogyan is jutott el idáig? Erről írok ebben a bejegyzésben.

 

IDŐGAZDÁLKODÁSI NEHÉZSÉGEK FELSZÁMOLÁSA – NIKI TÖRTÉNETE

KIINDULÁSI HELYZET

Amikor elkezdtük a közös munkát, Niki az alábbi nehézségekkel küzdött: 

  • nyomasztotta a megfelelési kényszer, külső elvárások hatottak a gondolkodásmódjára, hogy milyennek is kell lennie, hogyan is kellene szerveznie a napokat egy otthon lévő anyukának.
  • férje hét közben sokat volt távol, az anyósa házában éltek, akivel azonban többször előfordult konfrontáció az összezártság miatt (egy házban éltek).
  • bevallottan sok időt pazarolt el időrabló tevékenységekre, (Facebookozás telefonon).
  • szeretett volna saját, kiszámítható háztartást vezetni és leválni az anyósáról, de nem tudta, hogyan is kezdjen hozzá.
  • elismerte, hogy akkor jöttek az igazi nehézségek az életébe, amikor megszületett a második gyermeke is, mert korábban egy gyermekkel még könnyebben tudta menedzselni a napokat.

 

 ELSŐ LÉPÉSEK

Niki– mivel szeretett a Facebookon lógni- olvasott ugyan különféle csoportokban anyukás tanácsokat, hogyan kis kellene szervezni a napokat. Ám igazából úgy érezte, egyedül nem tudja átlátni, hogy neki pontosan milyen lépésekre lenne szüksége a változásokhoz. A  neten keresgélve rátalált a coaching módszerre, mint lehetőségre. A bemutatkozásokat olvasva szimpátia alapján engem választott, hogy segítsek neki túljutni az időzavaron.

Niki elvégzett nálam egy online tanfolyamot (IDŐVARÁZS TANFOLYAM), melyhez kapcsolódóan összesen három alkalommal egyéni konzultáción is részt vett. 

Először is az időnyeréssel foglalkoztunk, azaz tetten értük, hol úszik el sok értékes idő a mindennapjaiban. Hamar kiderült, hogy a “telefonon ragadás” sokszor menekülés volt eddig számára. Hiszen ha az anyósa megfőzött, vagy a gyerekek lementek a mamához játszani, sokszor unalmában, pótcselekvésként is a telefonhoz nyúlt.

Ám azáltal, hogy a kezébe szerette volna venni a saját háztartása megszervezését, a gondolatait az átalakításokra, a szükséges lépésekre irányítottuk. 

 

MIN DOLGOZTUNK? 

Az időgazdálkodási nehézségek felszámolását azzal kezdtük, hogy mivel Niki  szeretett volna maga főzni, megállapodtunk abban, hogy a Facebookon céltalanul böngészés helyett inkább hasznos tartalmakat fog keresni. Pl. könnyen, gyorsan elkészíthető recepteket fog felkutatni, hogy lehetőleg ne kelljen sokat a konyhában állnia majd. 

Körbejártuk, mi is kell ahhoz, hogy egy háztartást önállóan tudjon menedzselni. Kezdve a rendszeres bevásárlólista vezetésétől, a menütervezésig, a bevásárlás megszervezéséig. Niki eltervezte azt is, hogy mely napszakban fog főzni, hiszen ez egy új tevékenység volt, idősávot kellett hozzá teremtenie! 

Maga a rendszer kialakításának folyamata, a rendszeresség bevezetése, a rutinok kialakítása Niki szemléletmódját megváltoztatta más kérdésekben is! Sokkal praktikusabban kezdte el szervezni élete egyéb területeit is, rugalmasabban kezdett el hozzáállni egyéb kérdésekhez.

Időközben felmerült az, hogy külön költöznek a nagymamától, így Niki elkezdett a környező településeken házakat keresni.

Mivel a háztartás menedzselése és az új szokások kialakítása az egész családját érintette, Niki megmutatta az újításokat a férjének is. Pl. hova írja, ha valami kifogy a háztartásban, bevonta a menütervezésbe, együtt ötleteltek, ki mit szeretne enni.

 

ÚJ SZOKÁSOK KIALAKÍTÁSA

Mivel Niki alapvetően lelkiismeret-furdalást érzett, ha házimunkát végzett gyermekei jelenlétében, ezen is dolgoznia kellett. A tervezett különválás miatt ugyanis a későbbiekben nem számíthatott arra, hogy a gyerekekre mindig figyel a nagymama, amíg ő mondjuk takarít. Megpróbálta ezért játékosan bevonni a kicsiket a házimunkába. Emellett napokra, kisebb részekre bontotta a teendőit, hogy megmaradjon a saját maga számára elfogadható egészséges arány a gyermekeivel töltött minőségi idő és a szükséges ház körüli teendők elvégzése között. 

A folyamat végén, miután rendezettebbnek, kiszámíthatóbbnak találta a napokat, már jutott ideje Nikinek arra is, hogy túl lásson a háztartási kihívásokon. Saját egyéni céllistát (bakancslistát is) készített, amivel foglalkozni szeretett volna a gyermekeivel otthon töltött időszakban. 

 

NÁLAD MI A HELYZET?

Niki történetét azért osztottam meg veled, hogy lásd, mennyi minden múlik azon, hogy jól osztod-e be az idődet. Az időgazdálkodási nehézségek felszámolása egyáltalán nem lehetetlen küldetés, ha tudatosan és kitartóan dolgozik rajta az ember lánya. 

Én  hiszek abban, hogy gyermekek mellett is lehet teljes életet élni és mindennel foglalkozni, ami nekünk nőként is fontos. Feltéve, hogy egy ezt támogató rendszert, időbeosztást alakítunk ki az életünkben.

  • Gondold át te is: valóban jut mindenre most időd, amit szeretnél?
  • Tudod, hogy hol úszik el az időd, ha úgy érzed, nem jól osztod be a napodat?
  • Tudod, mit is kellene tenned, min kellene változtatnod, hogy jobban gazdálkodj az időddel?

 

Ha most úgy érzed, bizony lenne nálad is mit átgondolni, változtatni, bízom benne, hogy ez a történet elindít benned is valamit és kézbe veszed az irányítást, ahogy azt Niki is tette! Hamarosan újra indul az Idővarázs Tanfolyam, amely Neked is segíthet abban, hogy javíts az időbeosztásodon! Ha érdekel, mire is jó ez a 10 hetes online kurzus IDE KATTINTS! nézd meg a részleteket!

%d blogger ezt szereti: