fbpx

FÓKUSZ PROGRAM 

TÚLÉLŐ TOOLBOX ANYÁKNAK

 – online program nehéz időszakokhoz – 

A vírushelyzet, a korlátozások, az óvoda- és iskolabezárások, a  jövő bizonytalansága sok édesanyát lesokkolt az elmúlt időszakban és rengetegen élnek úgy, mintha kihúzták volna a lábuk alól a biztos talajt.

Ha van egy nehéz helyzet az életünkben, de nagyjából tudjuk, meddig kell kitartani, könnyebben átvészeljük az embert próbáló időszakokat is. Ám jelenleg nem látni előre, hogy meddig marad velünk a vírus, nem tudjuk kiszámítani, mire is számítsunk a következő hetekben, hónapokban. 

Azt látom, hogy az ilyen élethelyzetekben könnyebben boldogulnak azok az édesanyák, akik képesek gyorsan reagálni a kihívásokra, kellően rugalmasak és proaktívak ahhoz, hogy meglássák, nem csupán túlélni lehet az ilyen időszakokat, hanem akár profitálhatunk is belőle. 

Profitálni? Élvezni az életet ilyen nehézségek közepette is?

Talán ez most hihetetlenül hangzik.

Pedig az elmúlt időszakban számos édesanyával folytatott közös munkánk eredményeként igenis látom azt, mennyit jelent a hétköznapokban az, ha valaki eltökélt abban, hogy megpróbálja a lehető legtöbbet kihozni ezekből a nehézségekből is. Nem csügged, nem pánikol, nem könyveli el azt, hogy a körülmények foglya és hisz abban, hogy ezt időszakot nem csak túlélni lehet. Szokták mondani, hogy minden fejben dől el. Ez a mostani körülményekre adott válaszreakcióinkra is igaz!

A proaktív hozzáállás, a megoldásfókuszú szemlélet, az alkalmazkodókészség, a rugalmasság mind-mind fejleszthető! 

    Azért született meg bennem a TÚLÉLŐ TOOLBOX program gondolata, hogy támogassam azokat az édesanyákat, akik elkötelezik magukat amellett, hogy kezükbe veszik a sorsuk irányítását a kihívásokkal tarkított nehezebb életszakaszokban is.  A program azoknak a nőknek szól, akik nem merülnek el az önsajnálatban és tesznek is azért, hogy ne csak túléljenek, de örömet és perspekívát találjanak a hétköznapokban a nehéz időkben is. 

    A program célja, hogy eszközöket adjak a kezedbe és egy olyan szemléletmódot, ami átsegít holtpontokon is, amik minden bizonnyal megjelennek pl. most ebben a végtelennek tűnő karanténos időkben.

    A programban segít abban, hogy a #maradjotthon-ból kihozd a legtöbbet, amit csak lehet és olyan útravalót, tudásanyagot vihess magaddal, ami segítségedre lehetnek máskor is, ha egy nehezebb életszakaszba kerülsz majd.   

    Gondolj csak bele: mit hoz ki most belőled a megváltozott tempó és a nagyobb fizikai és mentális terhelés? Sok anya érzi most, hogy ezer felé kellene szakadnia, hogy bezárva otthon minden szerepében jól teljesítsen. Nyakunkon a home schooling, a home office, a háztartás – ezek mellett kellene kihasítani a minden családtagunkra szabott külön minőségi időt, és persze jó lenne, ha mindezt bírnánk erővel, energiával. Ennek a kulcsa, a rendszeres újratöltődés, amit a legtöbb anya bizony nélkülöz ezekben a hetekben.

    Amire a legtöbb édesanya most nagyon is vágyik: kevesebb feladat és több pihenés, lehetőség az énidőre, az hogy az összezártság ténylegesen építse a családi kapcsolataikat (párjukkal, gyermekeikkel) és ne rombolja azt!

    Kérdezd meg magadtól, hogyan tudsz vajon tartósan berendezkedni erre a mostani helyzetre, ha még hetekig, hónapokig így marad minden? Hogyan tudsz a felszínen maradni és nem kiborulni, összeomlani a nehézségek alatt?

    Hogyan szeretnél mentális, érzelmi, fizikai értelemben kikeveredni a járvány lecsengése után, amikor újraindul a “rendes” élet? 

    Mit tanulsz a mostani időszakból? Mit viszel magaddal belőle?

    Mit tudsz/kell átértékelni szerinted az életedben?

     

    Ezekkel a témákkal foglalkozunk a programban! Nézzük a részleteket! 

    1. modul – Alapozás: mire is építjük a várat?                                          

    2. modul – Körbetekintünk: mi az, ami rajtam múlik?                                 

    3. modul – Célprojektek kidolgozása a következő időszakra   

    4. modul – Fókusz áthelyezése 

    5. modul – Szembenézünk a félelmekkel

    6. modul – Motiváció fenntartása 

     

    Mit tartalmaz a program? 

    🗸 2+ órás hangostréning (mp3 formátumú gyakorlatok, amiket bármikor meghallgathatsz – akár ebédfőzés közben, a  gyermekedet altatva vagy este a fürdőkádban. Tudom, hogy a legkevesebb az az idő, amit az anyukák önmagukra fordítanak, ezért praktikusan nem videókurzus, hanem hangostréning formában elérhetőek a gyakorlatok.)

    🗸 letölthető és online is kitölthető munkafüzet a gyakorlatokhoz.

     

    HANGOSTRÉNING

    MUNKAFÜZET

    RÉSZVÉTELI DÍJ A PROGRAMBAN

    ha november 28-ig jelentkezel

    9.990 Ft helyett

    4.990 FT

    Ki támogat a programban? 

    Domokos Kata vagyok, megoldásfókuszú szemlélettel foglalkozom az édesanyákkal 2016 óta. A hozzám forduló édesanyáknak segítek megtalálni az egyensúlyt életszerepeik között, hogy teljes életet élhessenek anyaként is. 

    Egyéni és csoportos konzultációs folyamatokban támogatom az édesanyákat a kisgyermekes léttel járó, tipikusnak mondható élethelyzetek, elakadások, problémák megoldásában, valamint workshopokat szervezek anyukáknak.

    2016-tól a Semmelweis Egyetem 2. számú Szülészeti és Nőgyógyászati Klinikáján két évig vezettem a koraszülő anyukák megoldásfókuszú támogató csoportját. 

    A 2017 januárjában indult online anyaklubomba, a Balanced Life Club-ban olyan édesanyákkal dolgozom együtt, akiknek elegük van a toporgásból és kézbe veszik a sorsuk irányítását, hogy olyan életet élhessenek anyaként is, amit egykor megálmodtak maguknak! 

     

    Ahol már találkozhattunk:

    A program korábbi résztvevői mondták 

    Nagyon köszönöm a lehetőséget, nekem sokat segített, hogy összeszedjem magam és a gondolataimat, és vissza tudjak térni egy normál, magabiztos működéshez. A legjobb, hogy bár feloldották a karantént, de ezekkel a feladatokkal és a munkafüzettel úgy érzem, hogy bármikor újra tudok tervezni. A Toolbox  nagyon sokat adott a hétköznapjainkhoz: sokkal simábban veszek akadályokat és a kommunikációm is tisztább.
    Számomra ideális volt a hanganyag, a sétáink közben hallgattam meg és este, altatás után le tudtam ülni a feladatokhoz, úgyhogy simán be tudtam építeni a napirendünkbe is. Köszönöm, hogy részese lehettem ennek az utazásnak. Még nem szállok le a vonatról, úgyhogy valamilyen formában még folyt. köv. 😘

    Jelinek Radmila

    Én a saját működésemet ismertem meg jobban. Megtanultam, hogy csak a saját megélésemre, aggódásomra tudok hatni, hogy kire és mire mennyi energiát fordítok az életemből és ezt igyekszem a jövőben sokkal konstruktívabban a számomra fontos személyekre és élményekre fordítani. Többet kell tennem és kevesebbet agyalnom. Kb. mindenen, de főleg a nem szeretem témákra igaz ez és akkor jóval előrebb tudok jutni. 

    Sz. Erzsébet

    Önismeretben megint tettem egy jó nagy lépést előre, a sikerek az alap hangulatomra is jó hatással vannak, a “hiányosságok” felismerése pedig visz tovább az önismereti úton, újabb lehetőséget teremtve a fejlődésre.

    Budai Zsuzsanna

    JELENTKEZZ A PROGRAMRA MOST!