Jó, ha anya barátai mindig kéznél vannak. Mert aki anyaként az állítja, hogy gyerekekkel az élet csupa játék és kacagás az egyszerűen nem mond igazat. Magam sem találkoztam még nonstop vidám gyerekkacajban lubickoló gyakorló anyával. De az viszont már feltűnt, hogy a babavárás témakörében kutakodók figyelmét a szakirodalom nemigazán hívja fel erre az aprócska tényre.

ANYA BARÁTAI: CITROMFŰ, MAGNÉZIUM ÉS TÁRSAIK

A kisgyerekkel (és az éjszakázással) járó kialvatlanság eleve frusztrációt tud okozni az emberben. Gyerek nélkül is nyűgösebbek vagyunk, ha nem alszunk eleget, de gyerekkel ez nem csak alkalomadtán esik meg, hanem akár éveken keresztül.

Elsőgyerekes szülőként bennünk van a jajnemesziknemalszikúristenmostmilesz-érzés, ami teljesen kiborítja az embert és sokszor képtelenné teszi arra, hogy igazából élvezze az anyaságot.

Ilyenkor többnyire végigkérdezzük a tapasztalt nagymamákat, a kisgyerekes ismerőseinket, a védőnőnket vagy bújjuk a netet, de gyorsan rá is döbbenünk, hogy bizony mindenki mást mond. Hogy legyen így okos az ember?!  🙂

Saját bőrömön azt tapasztaltam, hogy a túlzott aggodalmaskodás, bizonytalankodás csak akkor szűnt meg, amikor megszületett második gyermekem és már volt miből meríteni.

Mi, gyakorló anyák már tudjuk, hogy elmúlik egyszer a hasfájós időszak, de akkor meg jön a fogzás. Igen, egyszer átalussza majd az éjszakát a kicsi, de napközben már örökmozgó lesz. Aztán az addig tüneményesen mosolygó babánkból egyszercsak dacoló kisördög válik. Aki mindenhova felmászik, mindent szétszed és első szavainak egyike a “nem” lesz. A testvérek is csak addig aranyosak egymásnak, amíg az egyik egy helyváltoztatásra képtelen csecsemő. Ám amint felfedezőkörútra indul a kisebb és nyilván épp a nagyobb gyerek játékait szeretné felfedezni, na akkor jön a haddelhadd!  😈

Mindeközben te anyaként próbálsz lavírozni az anya szerep, a feleség szerep, a barátnő szerep és még sok más szerep között, és nem ritkán te valahol el is veszel útközben egy időre.  

Mert valljuk meg őszintén, a mindennapok eléggé egysíkúak tudnak lenni, ha az ember ugyanazokat a monológokat szajkózza állandóan: “gyertek reggelizni”, “ideje felöltözni”, “mássz már le a testvéredről”, ha nem húzod fel a cipőd gyorsan, elkésünk az oviból!” és társaik.  😛

Egyszóval, ha veled is előfordul, kedves anyatársam, hogy olykor az erőd végét járod, (legalábbis fizikailag, mert ugye egy anya lélekben sosem ad fel semmit! 😆 ), akkor épp ideje egy kicsit feltöltődnöd!

 

Következzenek “anya jó barátai” a mindennapokra!

 

1. Magnézium és  B6 vitamin

Napi szinten, étrended kiegészítéseként ajánlom őket, mert hozzájárulnak az idegrendszer megfelelő működéséhez, valamint a fáradtság és kifáradás csökkentéséhez. Szedd rendszeresen őket, időnként pedig töltsd fel energiaraktáradat multivitamin készítményekkel, hogy bírd a tempót!  😉

 

2. Citromfű

Ez a gyógynövény idegerősítő, nyugtató hatással bír, használhatjuk alvási zavarokra, idegnyugtatásra. Készíts egy csésze teát és kortyold el még langyosan (akár egy kis mézzel ízesítve).

 

3. Testmozgás

Aki rendszeresen sporol, jobban bírja a stresszt, ez köztudomású tény. Éppen ezért anya barátai köz tartozik a testmozgás. Ha van kedved és valaki, aki vigyáz a gyermekedre, járj el futni (remekül kiszellőzteti a fejet), de otthon akár szobabiciklizhetsz is, jógázhatsz, tornázhatsz videókra, sőt kiváló baba-mama tornák is léteznek, ha nem tudod megoldani a gyerekfelügyeletet. Ne keress kifogást, mert a  gyermek nem lehet kifogás. Ha igazán akarod, megoldod, számtalan jó példát látok azok között az édesanyák között, akikkel együtt dolgozom!  A lényeg, hogy mozogj valamit, bármit! Heti 2-3-szor fél órát, jobb lesz a közérzeted, s persze az alakjavítás sem utolsó szempont.  😉

 

4. Jó levegő

Kapcsolódhat a testmozgáshoz is, hisz a szabadban a legjobb sportolni, de én itt most arra gondolok, hogy ha nagyon tele van már a hócipőd, kapd össze a csapatot és menjetek ki sétálni egyet. A gyerekek amúgy is imádnak kint lenni. nekem háomből két fiamnak szokása volt odaállni a bejárati ajtóhoz “anya, oda, kertbe ki!”-felkiáltással és akkor nem volt mese, menni kellett…  8-)). Ne tartson vissza még a szemerkélő eső sem (ha nincs nagyon hideg és nem fúj veszettül a szél), mert a gumicsizma-partit minden gyerek szereti!

 

5. Meditáció

Próbálj meg minden egyes nap pár percet fordítani arra, hogy ellazulj kicsit. A gyerekek alvásidejében, vagy este elalvás előtt végezz meditációs gyakorlatokat, tegyél be valami halk, lágy zenét, feküdj hanyatt, hunyd be a szemedet és lazítsd el a testedet a fejed búbjától a lábujjaidig. Lélegezz mélyeket! Agykontrollosok előnyben! Már jó pár éve, hogy elvégeztem az agykontroll tanfolyamot, életem egyik legjobb döntése volt! 

6. Anyaidő

Mindennap szakíts időt arra, hogy valami olyat csinálj, ami neked okoz örömöt. Ha a gyerekek ebéd utáni alvása közben feltöltődsz kicsit, újult erővel foghatunk neki a nap hátralévő részének. Ha dolgozol már, akkor ebéd után engedj meg magadnak egy laza 10 percet, legyen szó egy levél megírásáról, egy telefonbeszélgetésről rég hallott barátnőddel. Sokszor pár perc elég ahhoz, hgy jobb hangulatba hozd magad. Nekem tipikusan ilyen, ha kifestem a körmömet. 🙂 Azért látszik, hogy a rutinos anyaként semmit sem bízok már a véletlenre és a körömlakkjaim többsége is 60 sec megjelölésű ( azaz 1 perc alatt száradós fajta… 😉  )). Szuper feltölő tevékenység, ha van egy hobbid,  amivel rendszeresen tudsz foglalkozni.  Legyenek kis szeánszaink, pl. egy anyatöltő videó megnézése a Youtube-on, vagy egy blogbejegyzés elolvasása egy tejeskávé társaságában.  😀

 

7. Heti kimenőnap

Tudom, sokszor nagyon nehéz összehozni, hogy elszabadulj otthonról, hisz nehéz megszervezni, hogy kire bízd a gyermeked. Az is jogos, hogy mire a párod este hazaér, már semmi energiád nyakadba venni a várost. De muszáj néha kimozdulnod ahho a megszokott környezetből, kitörnöd a napi rutinból, hogy feltöltődj.

Én akkor vettem észre magamon, hogy kezd kórossá válni a bezártság, amikor már annak örülni tudtam, hogy úgy eljutottam a gyógyszertárba vagy a DM-be, hogy egy gyerek sem volt velem. 8-). Ha másként nem megy, hétvégén bízd a párodra egy-két órára az aprónépeket és menj el valahova EGYEDÜL: Néha az sem kell, hogy társaságod legyen, sőt, szerintem az is teljesen kikapcsolja az embert, ha egyedül bóklászhat egy üzletben. A végén persze úgyis megint a gyerekeknek veszel valamit, nem magadnak 😀 . Tipikus.  Vagy mit szólnál ahhoz, hogy csak a legközelebbi parkban leülnél egy jó könyvvel a kezedben és olvasnál háborítatlanul fél órát? 

 

8. Naptár és listák

Tudom, hogy mennyire idegesítő tud lenni, amikor kiderül, hogy elfelejtettél bemenni a postára az ajánlott küldeményedért, vagy amikor benyúls a konyhaszekrénybe és akkor döbbensz rá, hogy nincs otthon sütőpor. Anya barátai között mindenképpen szerpelnie kell tehát a felsorolásban a listáknak! Remélem egyetértsz! 🙂 Saját dolgodat könnyíted meg, ha amennyire csak tőled telik előre tervezel és szervezel. Véss kőtáblába minden fontos teendőt, találkozót, ovis programot, írj bevásárlólistát a bolthoz, a DM-hez, IKEA-hoz stb, írd meg a listák listáját is. 😀 Mindez természetesen csak akkor fog bármit is éni, hanem csak kallódó fecnik lesznek szétszórva a lakásban, hanem használod is a listákat! 

Első körben ennyi “barátom” jutott eszembe, de szerintem a sort még lehet folytatni. Segíts benne, kukkants be az Anyatöltő zárt csoportunkba a Facebookon és oszd meg te is legjobb tippjeidet, amelyek neked is segítenek feltöltődni egy-egy gyerekzsivajos napon! 

 

Mentés

Mentés

%d blogger ezt szereti: